Paracas laatste dag

9 april 2016 - Pisco, Peru

Vandaag gaan we naar de markt in Pisco. We zijn nieuwsgierig naar Pisco en willen wat fruit op de markt halen. We hebben een collectievo genomen, een soort van taxi die een aantal mensen meeneemt voor een euro p.p. let wel 22 km verderop. Wat valt dat tegen van een rustig badplaatsje naar een drukke stad. Het is ook nog eens erg warm, dus snel wat dingen kopen en weer vlug terug naar Paracas om van onze laatste strandag te genieten. 'SAvonds een bus naar Ica geboekt en de volgende ochtend moeten we al om half zeven klaar staan. Na een warm afscheid van onze gastheer op weg naar nieuwe avonturen. Na ca 1 1/2 uur waren we al in Ica aangekomen. Snel een hostel op de hoek van het busstation geboekt en snel op pad. Om 8 uur al op pad in een minitaxi (zie foto) naar Huacachina, in het midden van de woestijn ligt een Oase. Een groot water omgeven door groen en palmbomen zomaar in die grote woestijn. Na een rondje lopen en wat foto's maken (zie foto), weer terug naar Ica. Even een broodje gegeten en weer op weg naar het volgende evenement. Wijnproeverij. Een collectieve taxi geregeld die ons naar Bodega Contador bravcht. Hoef je in Nederland niet te doen maar wij zijn het terrein opgelopen en zeiden dat we een wijntour wilde hebben. Er werd een engels sprekende gids geregeld en hij heeft ons alles uitgelegd hoe men vroeger de druiven perste. Met de blote voetjes in een grote betonnen bak en maar stampen. Goed het hele proces is ons uitgelgd en daarna gingen we proeven. Zeven
flessen stonden klaar om geproefd te worden, wit, rose en pisco. De wijn vonden we niet lekker erg zoet. De pisco kan je vergelijken met jenever. Redelijk te drinken. Daarna kwamen er nog twee flessen tevoorschijn een likeur en een ongeblende pusco. Zo dat zat erin handje gegeven en bedankt. Quanta costa nada.
Taxi terug naar hostel in troostloze Ica, zo lawaaierig. Deal gemaakt met de eigenares van het hostel, koffer gepakt en naar het busstation gegaan om door te reizen naar Nasca.
In Nasca gaan we de Nasca lijnen bekijken, het nooit opgeloste misterie hoe die lijnen daar komen en blijven.

1. Elly:
    10 april 2016
    Nou wat een belevenis meiden.
    het wijn proeven is aan jullie. wel besteed jullie kregen expres niet zo'n lekkere .
    ze zagen jullie als KENNERS .hahaha nou nog veel genot plezier . Lieve gr Paula en Els .denk aan jullie.
  2. Hanke:
    10 april 2016
    Zo te horen hebben jullie het wel gezellig met z'n tweeen.
    Volgens mij missen er wat foto's van deze trip.
    Ben benieuwd naar de volgende belevenissen
  3. Jolanda weel:
    10 april 2016
    Leuk hoor al de verhalen xx