Cusco vervolg

18 april 2016 - Cusco, Peru

Na wat info te hebben ingewonnen, hebben we uiteindelijk besloten om het door een tourbureau te laten organiseren. We gaan eens voor het gemak, is ook weleens fijn. De eerste dag Cusco is ons goed bevallen, alleen hadden we af en toe een buitje en is het hier wat frisser. (20 graden, misschien voor jullie lekker maar voor ons fris) Onze was weggebracht naar de wasserij, gemak dient de mens..
De hele dag waren er festiviteiten voor gelijkheid en vrijheid. We hebben er van genoten, en nog wat rondgelopen in het gezellige centrum. Om 6 pm Gerard en Sjef uit belgie gesproken op het plein. We kwamen ze al voor de 5e keer in verschillende plaatsen tegen en dat vindeñ we wel grappig.
Uiteindelijk zijn we daarna vroeg naar ons hotel gegaan, nog wat gegeten en vroeg naar bed. We hebben 9 uur geslapen en voelen ons goed uitgerust.
Na nog wat info te hebben ingewonnen bij het toeristencentrum hebben we besloten om naar Pisaq te gaan een plaatsje 33 km hier vandaan. Na een prachtige rit door de bergen kwamen we in een leuk plaatsje terecht met een geweldige markt, nu kunnen we los gaan. We hebben gewacht met het kopen van souveniers omdat we dit niet de gehele reis wilde meeslepen. We hebben veel leuke dingen gekocht, heerlijk gegeten op de markt (dat kan je daar goed)en daarna nog op een terrasje een biertje gedronken. Op de hoek van de straat weer een minivan aangehouden die ons voor 2,50 weer terug reed door de bergen. Daarna een taxi, die gebruiken we veel, naar huis. Een taxi kost gemiddeld tussen de 1 en 2 euro voor aardige afstanden. Wel opletten dat je een officiele taxi neemt en de prijs afspreekt. Heel voldaan gaan we nog even bij ons koffieshopje koffie drinken, kopen onderweg een biertje om die tijdens een spelletje kaarten op te drinken. Uiteindelijk lagen we er weer om 21.30 in.

1. Magdi:
    18 april 2016
    Wat krijgen we nou ??? Vroeg naar bed ??? Hoe later op de avond hoe schoner volk.
    Veel plezier en geniet ervan
  2. Hanke:
    18 april 2016
    Klinkt supergoed meiden en leuke foto's.
  3. Jolanda weel:
    19 april 2016
    Leuk hoor
    Ps ik zag gisteren interview met Jordan van de sloot die griezel zit daar in Peru in de gevangenis
    ❤️