cusco

21 april 2016 - Aguas Calientes, Peru

Vandaag blijven we in Cusco en gaan een stadswandeling langs de oude Inca muren maken. Van de oude muren zijn delen nog zichtbaar en op de oude fundamenten zijn de meeste huizen gebouwd. We genieten van onze wandeling en tussendoor nemen we even een rustpauze op de plaza en kopen een lekker ijsje. De zon is sterk en we smeren ons goed in. Ook bezoeken we nog een kerk en gaan een biertje drinken bij de Italiaan. We genieten volop van deze rustige dag maar zijn wel moe van de vele passen die we hebben gemaakt vandaag. Vandaag hebben we eens gesnackt en een hamburger met patat gegeten. Ik wilde weleens een Inca cola drinken (gele gazeuze), het klonkt wel interessant maar was mierzoet, dus een keer was voldoende.
De volgende dag zijn we er weer op uit gegaan. Een minibus naar Chinchero genomen, een plaatsje verderop. Daar eenmaal aangekomen stond het ons niet aan en hebben direct de eerst volgende bus naar Ollantaytambo genomen en dat was een leuk plaatsje. Even lekker rond gewandeld, een biertje gedronken (lekker met dat warme weer) wat gegeten op de plaatselijke markt en weer naar huis. Daar nog weer even naar ons koffietentje nog wat souveniers en sigaretten voor Peter gekocht. Naar huis kaarten, puzzelen en slapen. Morgen worden we om 8 uur opgehaald om twee dagen naar Aguas Calientes te gaan om Machu Picchu te bezoeken. Iets waar we al die tijd al naar uitkijken.

1. Magdi:
    21 april 2016
    Wat leuk dat jullie naar de mysterieuze ruïnes van Machu Picchu gaan.
    Het is verkozen tot één van de zeven nieuwe wereldwonderen.
    Ben benieuwd naar jullie ervaring en zeker de foto's.
    Pas op. Geen Inca cola drinken.
    Veel plezier
  2. Jannie deklein:
    24 april 2016
    Hallo meiden .
    he he vandaag jullie reisverhalen gelezen .Wat zullen jullie genoten hebben erg leuk om de foto,s te bekijken en de verhalen te lezen.
    Jullie genieten wel van alle belevenissen. nog veel plezier en vooral mooi weer . lees dat het er ook erg koud kan zijn bbbrrrr. Maar hier is het kouder hoor vanmorgen zelfs hagel en sneeuw word je ook niet vrolijk van. groetjes van Jannie