Machu piccu

20 april 2016 - Pisaq, Peru

De dag waar we zo naar uitgekeken hebben is dan gekomen.
Om acht uur staan we klaar voor de deur van ons hostel, koffer daargelaten, want donderdagavond slapen we daar nog één nacht.
Even over acht komt de dame van het tourbureau ons ophalen. Met de taxi gaan we na de andere kant van Cusco , en stappen daar in een andere taxi die ons naar Ollantaytambo brengt, daar stappen we op de trein.
Na een half uur komt de trein, na vertoon van paspoort en tickets vinden we onze vaste plaats. Een reis van anderhalf uur door het geweldige Andesgebergte. De treincoupé heeft ramen aan de bovenkant, vanwege het mooie uitzicht.
Onderweg worden we voorzien van koffie, thee of een Sapje. Een bordje met fruit en cake hoort er ook bij.
Als we gearriveerd zijn in Aguas Calientes, staat er iemand van ons hostel ons al op te wachten.dwars door de overdekte markt bereiken we ons hostel.
De eerste toegewezen kamer stonk, we kregen gelijk een andere, geen probleem.
De spullen voor 1 nacht in de kamer gezet en gelijk op onderzoek gegaan.
Aguas Calientes bestaat voornamelijk uit hotels, hostels, restaurants en souveniersshops. Leuk voor 1 dag. Ieder plaatsje in Peru heeft wel een gezellig pleintje, hier dus ook.
Tijd voor ons dagelijks biertje, Els haalt een biertje en ik zoek een bankje in de zon.
Na een uurtje gaat de zon weg en binnen een half uur regent het.
Eerst maar schuilen en een kop koffie, wifi code gevraagd en thuis bericht dat we goed zijn aangekomen.
Er moet ook nog gegeten worden. We hebben vreselijke behoefte aan groente en besluiten een Chinees restaurant in te gaan. In Peru kan je van alles eten, Japans, Chinees, Israelisch, KFC , Mac Donald etc. Een heerlijke groenteschotel en een rijstschotel is onze bestelling. Heerlijk gegeten, maar nu moeten we toch door de regen terug, Helaas blijft het regenen, als het morgen maar droog is.
In ons hostel een kaartje gelegd en gewacht tot onze gids zou komen.
Om acht uur was hij er. Hij wil de volgende dag om half tien starten voor de ingang verzamelen.
Wij willen de zonsopgang zien en zeggen tegen hem dat wij om zes uur heengaan, mits het droog is. Anders zien we wel.
Dus, douchen en vroeg naar bed. De wekker om kwart voor vijf gezet.
Els is om vier uur in de nacht gaan kijken of het nog regende. Helaas goot het nog.
Om zes werd het droog, we zijn gaan ontbijten en besluiten te gaan.
Klein stukje lopen naar de bus, de rit gaat een klein half uurtje duren. We klimmen langs slingerende wegen langzaam naar de top.
Vlak voor het eind van de rit zien we een glimp van Machu Picchu.
Boven aan de top is het druk, bussen gaan af en aan.
Eerst even een toiletstop.
We beginnen vol verwachting.
Wauw wat overweldigend is het wat we zien. Het is niet over te brengen hoe we het ervaren.
Zo hoog, Ondanks de vele bezoekers toch die serene stilte, en dat prachtige uitzicht.
We blijven foto's maken. Elke hoek geeft een ander beeld. 4,5 uur lopen we door de nederzetting van de Inka's, trap op en trap af, de zon is volop aanwezig ( prachtig weer ), de trappen bestaan uit rotsblokken. De ene Tree soms hoger dan de ander, het vereist veel energie. Vol bewondering moeten we op een gegeven moment toegeven dat het koekje op is. We hebben de nederzetting helemaal doorlopen en gefotografeerd, het is goed zo.

Wordt vervolgd.

1. Magdi:
    24 april 2016
    Bedankt voor al die mooie foto's.
  2. Magdi:
    24 april 2016
    Bedankt voor al die mooie foto's.