Nazca - Arequipa

14 april 2016 - Chivay, Peru

Om 22.30 uur eindelijk in onze nachtbus naar Arequipa gestapt. Een super de luxe bus met brede stoelen die 140 graden naar achteren konden (in Nederland nog nooit zo'n luxe gezien) een dekentje,kussen en nog iets te eten gekregen en slapen maar. We hebben beiden redelijk geslapen en om ca. 9 uur in Arequipa aangekomen. Daar direct een taxi naar de binnenstad genomen. Op de plaza de Armas ons bekende koffietje genomen, heerlijk. Paula alleen gelaten en op zoek naar een kamer. Na wat omzwervingen en kamers bekeken te hebben die mij niet aanstonden, eindelijk een super hotel gevonden met een mooie binnenplaats voor een aardige prijs. Helemaal in mijn nopjes terug gelopen naar Paula. Samen terug in het hotel was Paula ook helemaal blij.
Even lekker douchen, omkleden en op pad naar de stad. Een geweldige plaats die veel rust uit straalt en waar de meeste huizen uit witte kalkstenen zijn opgetrokken. Het wordt ook wel de witte stad genoemt. Eerst nog even in een klein Peruvaans restaurantje wat gegeten. Peruvanen eten zo enorm veel, dat kunnen wij niet aan. Samen een bord besteld en ging nog niet leeg. Daarna wat rondgeslenterd in de stad en even heerlijk in het park gezeten en van de zon genoten. We wilden graag een biertje drinken maar konden niets krijgen. We kregen als verklaring dat er die dag verkiezingen waren? Tegen vijf uur richting hotel gelopen, we hadden wat last van onze ademhaling en hoofdpijn. De stad ligt op 2350 meter hoog aan de voet van het Andesgebergte. We kijken er tegenaan prachtig, met sneeuw op de toppen, en ook zien we de bekende vulkaan El Misty die nog actief is. In Peru zijn er nog meer actieve vulkanen.
's-Avonds hebben we nog even een kaartje gelegd op ons dakterras en in ons hotel konden we wel een biertje krijgen. Om acht uur lagen we plat, het koekje was op.

De volgende dag om acht uur aan het ontbijt en goed geslapen. Lekker rustig aan we hebben gepland om naar Santa Catalina te gaan. Dit is een enorm klooster ontdekt in de zestiende eeuw waar ca. 450 nonnen hebben gewoond. Nonnen uit gegoede gezinnen die daar in weelde hebben gewoond. Vandaag de dag wonen er nog ca. 40 nonnen. Een complex van ca. 20.000 vierkante meter waar we 2 1/2 uur in hebben rond gedwaald. Daarna in een restaurantje een Peruvaanse soep gegegeten. Voor de Peruvanen een starter maar wij konden daar een middag op teren. Heerlijk nog in de zon gezeten in het park en de kerk op het plein bekeken. We gaan er vanavond weer vroeg in omdat we de volgende ochtend om 8 uur worden opgehaald voor een twee daagse tocht naar Colca canyon om condors te spotten. We hebben er zin in.