nazca

8 april 2016 - Nazca, Peru

8/4/2016 Na een reis van ca. 3 1/3 uur door overwegend woestijngebied, en klimmend door de bergen, aan het eind van de middag in Nazca aangekomen. Eerst even koffiegedronken om alle opdringende taxichauffeurs van ons af te houden. Paula achtergelaten en op zoek naar een onderkomen. Na dit vrij snel te hebben gevonden hebben we een taxi genomen naar ons hostel. Ik had niet zo goed opgelet dus het viel tegen, toch onze bagage achter gelaten en Nazca gaan verkennen. Een gezellige levendige plaats. We zijn naar het plein gegaan waar ons opviel dat de mensen graag buiten zijn de kinderen aan het spelen. Er wordt ongelooflijk veel snacks verkocht die grif worden afgenomen. Wij kozen toch maar voor een restaurant. In Peru zjjn de steden vrij schoon geen ongedierte en het stinkt er niet zoals in de Aziatische landen. Al direct weer een ticket geboekt voor de volgende dag om met de nachtbus naar Arequipe te gaan. Eerst nog wat door de stad geslenterd en toen vroeg naar bed, we waren erg moe. De volgende morgen waren we vroeg wakker, toch ondanks de povere kamer goed geslapen. Bij de overnachting was geen ontbijt, dus gauw even naar de overkant broodjes kaas en drinkyoghurt halen.Leuk om te weten dat brood gewogen wordt. Voor vier luxe bolletjes ben je zo een35eurocent totaal kwijt. We hebben ons ontbijtje in het tuintje bij het hostel laten smaken. Gauw onze spullen gepakt, afscheid genomen van de bejaarde eigenaar, die ons een knuffel gaf, en met de taxi naar de terminal gereden. Daar mochten de koffers blijven staan totdat we zouden vertrekken. Zo konden wij vrij bewegen.
Aan de overkant van de busterminal is een hele goede coffee shop, daar hebben we een heerlijke cappacino gedronken. Direct de wifi erop gezet en natuurlijk mijn dagelijks telefoontje met mijn lief gedaan. Bellen via de whatsapp geheel gratis en goede verbinding.
Rond tien uur met de bus naar de Nascalijnen. Er zijn 80 lijnen, wij gaan er 2 bekijken. Willen we er meer bekijken dan moeten we met een vliegtuigje, kost 70 euro en dan zie je er 13. Wij hebben gekozen voor de uitkijktoren en zien er dan twee.
Het is vandaag vreselijk warm over de 30 graden. Bij de toren aangekomen weet je niet wat je niet wat je gaat zien voor lijnen. Voor drie soles pp ( 1euro ) mocht je de uitkijktoren ( mirador ) op, Els heeft last van hoogtevrees en deed het rustig aan. Boven gekomen konden we de tree en de hands zien. Ongelooflijk dat dit er al zolang ligt en dat niemand er de verklaring voor heeft gevonden.
Rustig weer de trap afgedaald en nog even bij de souveniers gekeken tot de bus kwam. Na tien minuten zaten we weer in de bus naar Arequipa.
Gauw weer een cappucino drinken en daar een engelse dame tegengekomen die we ook in Paracas ook al hadden gezien. Dik een uur met haar gezeten en toen maar weer naar het park gegaan. We moeten de tijd doden tot half tien, dan moeten we naar de busterminal.
Vertrekken doen we om tien uur. Achteraf was de bus een half uur te laat en gingen we om ca. 22.30 rijden.

1. Janet:
    12 april 2016
    Uit jullie verhalen krijg ik de indruk dat de mensen erg vriendelijk zijn in Peru. Jullie doen veel in de hitte, zo zie je veel lijkt me. Nog veel plezier. Groetjes janet.
  2. Magdi:
    12 april 2016
    Bedankt voor jullie leuke verhalen. Wij leven met jullie mee. Paula en Els nog meer verhalen en foto's graag.
  3. Elly:
    12 april 2016
    Nou wat een prachtig verhasl weer en wat maken jullie een hoop mee .
    ik vind het maar knap hoor .
    hoop dat jullie. nog veel zullen schrijven dan maken jullie veel mee.
    lieve gr daar en dikke knuffel